VB.Net Forumlar Arası Geçiş 2021

vb.net forumlar arası geçiş

Merhaba bugünkü makalemde sizlere vb.net forumlar arası geçiş uygulamasını gerçekleştireceğiz dilerseniz sırası ile işlemlere geçelim

1.Adım
Yeni proje açın ve 1 adet buton ekleyin

Örnek resim;













2.Adım
Projemize yeni forum.vb oluşturacağız
Örnek resim;
















Projemize sağ tıklayıp add arından new item'e tıklayın
arından Windows forum u seçin ismini istediğiniz gibi düzenleyebilirsin ben göstermelik değiştirmiyorum yeni formumu oluşturdum şimdi tekrar 1.formumuza esas formumuza gelip buttona çift tıklayalım
ve şu kodları ekleyelim

Forum1deki button'a eklenecek kod;

Form2.Show()

        Form2.Enabled = True



        While (Form2.Enabled <> True)

        End While

        Me.Enabled = False
        Me.Hide()

Burda me.enable ve me.hide bundan bahsedeceğim ve programı çalıştırın programı çalıştırdığınız zaman butona tıklayınca direkt 2.forma geçiyor ve 1.formu otomatik kapatıyor sebebi ise me.hide kodudur ve me.enable kodunu'da silip çalıştırın


Örnek resim;









Gördüğünüz gibi 1.forumdaki butona tıkladığımızda bizi 2.form'a yönlendiriyor 

Kod düzeltilmiş hali;
        Form2.Show()
        Form2.Enabled = True

        While (Form2.Enabled <> True)
        End While


Umarım işinize yaramıştır

Yorumlar