VB.Net Resources Klasörü Oluşturma

VB.Net Resources Klasörü Oluşturma


Merhaba Arkadaşlar Bugünkü Makelemde Sizlere VB.Net'te Resources Klasörü Nasıl Oluşturulur Programa Nasıl Dahil Edilir Ve VB.Net'de Otomatik Müzik Çalma Nasıl Yapılır Bunlar Hakkında Birkaç Bilgi Vereceğim Dilerseniz Hemen Progjemize Başlayalım

1.Adım
-Proje Oluştur

2.Adım
Projemize Sağ Tıklayalım Ardından 
Add->New Folder Diyelim Ve Yeni Klasörümüzü Oluşturalım
Ve İsmine Resources Yapalım 

Görsel Resim;


Resources Adlı Klasör İsmi
Görsel Resim;


3.Adım
Ardından Projemize Sağ Tıklayıp Properties'e Tıklayalım
Görsel Resim;

Properties Resources Yolu
Görsel Resim;

Ardından Ben Buraya İstediğim Şeyleri Ekleyebilirm Ve Program Artık Resources Klasöründen Çekecek Ne Eklersem Misal Logomuzu Ekleyelim
Aşağıdaki Resimde Strings Yazan Yere Tıkladım Ve Bana Neler Ekleyebileceğim Hakkında Bölümler Oluşturdu Ben İmages Ekleyeceğim Ve Ardından Audio Yani Müzik Ekleyip Makalemizi Sonlandıracağım


İmages'i Seçtim Ardından Add Resources Yazan Yerin Sağ Tarafında Aşağı Ok Olan Yere Tıkladım Ve Bana Bir Bölüm Açtı
Yukarıdaki Resimde Bana Şunu Diyor Add Existing File Dediği Kısmı Masaüstünüzde Kayıtlı Resim Dosyalarını Seçmeye Yarıyor Diğer Kısımlarla Pek İşimiz Yok Sadece Biz Masaüstündeki Logomuzu Seçeceğiz O Yüzden Add Existing File Diyorum
Evet Logomuzu Seçtik Artık Logomuz Resources Klasörüne Baglı Olarak Çalışacaktır
Şimdi Dilerseniz Seçtiğimiz Logoyu Formumuz'a Ekleyelim
Formumuza Resim Eklemek İçin Picturebox Aracını Kullanacağım
Örnek Resim;

Evet Pixturebox Aracıyla Resources Klasöründen Logomuzu Seçtim Ve Logomuzu Formumuza Eklemiş Olduk Şimdi Dilerseniz Butona Basınca Müzik Çalsın İstiyorum Hemen Tekrar Properties
Bölümüne Dönüyorum Yukarıda Resimleri Var
Ve İmages Yerine Audio Yazan Kısma Tıklıyorum Burda Altını Çizerek Belirtmem Gerekirse
MP3 Uzantısını Kabul Etmiyor Visual Basic Programı O Yüzden MP3 Dosyanız Varsa Önce Wav Haline Dönüştürün Hemen Size Vereceğim Sitede Ücretsiz Basit Ve Hızlı Bir Şekilde MP3 Dosyalarını Nasıl WAV Uzantısına Çevireceğinizi Göstereceğim
MP3 WAV Çevirme (Online ve ücretsiz) — Convertio

Yukaridaki Resime Tıklayarak Siteye Gidin Arından Dosya Seç Kısmından MP3 Uzantılı Dosyanızı Seçin Seçtikten Sonra  Dönüştür Butonuna Basın Ve  WAV Uzantısına Dönüşmesini Bekelyin
 Evet MP3 Uzantılı Dosyayı WAV'a Çevirdik Şimdi Tekrar Programa Dönelim
Ve Wav Uzantılı Dosyamızı Seçelim

Örnek Görüntü;
Evet Wav Dosyamızı Ekledik Şimdi Form'a Dönelim Ve Bir Adet Button Ekleyelim
Ve Buttona Çift Tıklayıp Public Class Form1'un Üzerine Şu Kütüphaneyi Ekleyelim
Imports System.Media
Ardından Butonumuza Tekrar Dönüp Şu Kodları Yazalım

Örnek Resim;

Kod;
        Dim play As New SoundPlayer(My.Resources.destan_1453)
        play.Play()

Şimdi Burda Play Adında Değişken Oluşturduk İstediğiniz İsmi Koyabilirsiniz Farketmiyor Fakat WAV Dosyasının İsmi Farkediyor Eger Ben destan1453 Yapsaydım Wav Dosyasının İsmini Program Destan1453 Olarak Algılıyor Yani Büyük Harf Olarak Algıladığı İçin Araya _ İşareti Koydum Ve İşlemi Tamamladım 

Şimdi Butona Bastığım Zaman Benim İstediğim Ses Dosyası Çalacaktır Eger Forum Açıldığında Çalmasını İstiyor İseniz Form Load'a Yukarıdaki Kodu Ekleyiniz

Ve Şunuda Eklemek Gerekirse Arçadaşlar Projemizi Build Edelim İlk Önce Build Ettikten Sonra Dosya Uzantısına Gidip Exemizi Açalım Arkadaşlar Sorunsuz Bir Şekilde Çalışacaktır Fakat Bazen Resources Klasörü Olmadıgı İçin Hata Alan Arkadaşlar Olabilir O Yüzden Exe'nizi Upload Edeceğiniz Zaman Resources Klasörünü'de Ekleyinki Herhangi Bir Sorunla Karşılaşmayın Dediğim Gibi Gene Çalışır Çalışmaz Demiyorum Fakat Hata Vs Gibi Sorunları Engellemek Adına Siz Resources Klasörünü de Upload Edin Sıkıntı Yaşamayın Umarım İşinize Yaramıştır Arkadaşlar Bu Tür İçerik İçin Yorum Atmayı Unutmayınız Saygılarımla 

Destan1453











Yorumlar